Українська мова
6 клас
(Відповідно
до навчальної програми:
Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів
з українською
мовою навчання.
− К.: Видавничий
дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України
від 07.06.2017 №804)
122 год на рік
І семестр – 64 год (4 год)
ІІ семестр – 58 год (3 год)
Форми контролю
|
І
|
ІІ
|
Перевірка
мовної теми
|
4
|
4
|
Письмо:
переказ
|
1
|
1
|
твір
|
–
|
1
|
Правопис:
диктант
|
1
|
1
|
Говоріння:
І
семестр
|
ІІ
семестр
|
діалог – 1
|
читання вголос – 1
|
усний переказ – 1
|
усний твір – 1
|
№
п/п
|
Зміст навчального
матеріалу
|
К – сть
год
|
Дата
|
Примітка
|
1
|
Вступ. Краса й багатство української мови
|
1
|
||
2
|
Урок мовленнєвого розвитку №1. Види
мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її
складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка
висловлення, мета й місце спілкування
|
1
|
||
3
|
Урок
мовленнєвого розвитку №2. Повторення вивченого про типи мовлення
|
1
|
||
4
|
Урок мовленнєвого розвитку №3. Складання
й розігрування діалогу відповідно
до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом
учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет
|
1
|
||
Повторення, узагальнення й
поглиблення вивченого
|
||||
5
|
Словосполучення. Речення.
Головні і другорядні члени речення. Просте речення
|
1
|
||
6
|
Однорідні члени речення,
вставні слова і звертання в простому реченні
|
1
|
||
7
|
Складне речення. Пряма
мова. Діалог
|
1
|
||
8
|
Урок
мовленнєвого розвитку №4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на
шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію
|
1
|
||
9
|
Правопис префіксів, суфіксів,
голосні в коренях і на межі значущих частин слова та основ
|
1
|
||
Лексикологія
|
||||
10
|
Групи
слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник
іншомовних слів
|
1
|
||
11
|
Лексична
помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо)
та умовне позначення її (практично)
|
1
|
||
12
|
Написання
слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного
походження): букви и, і
|
1
|
||
13
|
Написання
слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження):
правопис знака м’якшення й апострофа
|
1
|
||
14
|
Написання
слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного
походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного
походження
|
1
|
||
15
|
Активна і пасивна лексика української мови:
застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми
|
1
|
||
16
|
Групи слів
за вживанням:
загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й
терміни, просторічні слова
|
1
|
||
17
|
Пароніми (практично)
|
1
|
||
18
|
Контрольна робота № 1. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого.
Лексикологія
|
1
|
КР №1
|
|
Фразеологія
|
||||
19-20
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його
лексичне значення. Фразеологічний словник
|
2
|
||
21
|
Урок мовленнєвого розвитку №5.
Повторення вивченого про текст, його
основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів
зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично)
|
1
|
||
22
|
Урок мовленнєвого розвитку №6. Складний
план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова
елементарного роздуму
|
1
|
||
23
|
Джерела українських фразеологізмів
|
1
|
||
24
|
Урок мовленнєвого розвитку №7. Докладний усний переказ художнього
тексту розповідного характеру з елементами роздуму
|
1
|
||
25
|
Прислів’я,
приказки, афоризми, крилаті вислови як різновиди фразеологізмів
|
1
|
||
26
|
Урок
мовленнєвого розвитку №8. Письмовий
твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у
художньому стилі («Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна
вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з
використанням фразеологізмів
|
1
|
||
27
|
Урок мовленнєвого розвитку №9. Аналіз письмового твору
|
1
|
||
28
|
Фразеологізми в ролі членів
речення
|
1
|
||
Словотвір. Орфографія
|
||||
29
|
Змінювання і творення
слів. Твірне
слово
|
1
|
||
30
|
Основні способи
словотворення
|
1
|
||
31
|
Словотвірний ланцюжок.
Словотвірний розбір слов
|
1
|
||
32
|
Зміни
приголосних при творенні іменників із суфіксом –ин (а) від прикметників на –ський,
-цький; буквосполученням –чн-
(-шн-)
|
1
|
||
33
|
Зміни приголосних при
творені відносних прикметників із суфіксами -ськ, -цьк, -зьк та іменників -ств(о), -цтв(о), -зтв(о)
|
1
|
||
34
|
Контрольний
текстовий диктант
|
1
|
Диктант
|
|
35
|
Складні слова. Сполучні -о, -е в
складних словах
|
1
|
||
36
|
Творення
і правопис складноскорочених слів
|
1
|
||
37
|
Правопис складних слів
разом і через дефіс
|
1
|
||
38
|
Написання слів з пів-
|
1
|
||
39
|
Контрольна
робота №2. Фразеологія. Словотвір. Орфографія
|
1
|
КР №2
|
|
Морфологія. Орфографія
Іменник
|
||||
40
|
Іменник
як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
1
|
||
41
|
Іменники
загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). Збірні іменники
|
1
|
||
42
|
Урок мовленнєвого розвитку №10. Будова
опису приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення
|
1
|
||
44
|
Велика буква і лапки у
власних назвах
|
2
|
||
45
|
Рід
іменників. Іменники спільного роду
|
1
|
||
46-47
|
Урок мовленнєвого розвитку №11-12. Контрольний
письмовий
вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення
|
2
|
Контр. переказ
|
|
48
|
Число
іменників. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини
|
1
|
||
49
|
Відмінки
іменників. Кличний відмінок.
Відмінювання іменників
|
1
|
||
50
|
Контрольна робота №3. Іменник
|
1
|
КР №3
|
|
51
|
Поділ
іменників на відміни й групи
|
1
|
||
52
|
Відмінювання
іменників І відміни
|
1
|
||
53-54
|
Відмінювання
іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в
родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях
іменників чоловічого роду другої відміни
|
2
|
||
55
|
Урок
мовленнєвого розвитку №13. Усний твір-опис приміщення на основі
особистих вражень або за картиною в художньому стилі
|
1
|
||
56
|
Відмінювання іменників III
відміни
|
1
|
||
57
|
Відмінювання іменників IV
відміни
|
1
|
||
58
|
Відмінювання іменників, що
мають форму лише множини
|
1
|
||
59
|
Особливості написання іменників
у кличному відмінку
|
1
|
||
60
|
Написання й відмінювання
чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові
|
1
|
||
61
|
Не з іменниками
|
1
|
||
62
|
Букви
е,
и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я),
-ення(я), -н(я), -инн(я),
-ив(о),
-ев(о)
|
1
|
||
63
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення)
|
1
|
||
64
|
Контрольна робота № 4.
Іменник
|
1
|
КР №4
Усний
переказ
Діалог
|
|
Прикметник
|
||||
65
|
Прикметник: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
1
|
||
66-68
|
Групи прикметників за
значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників із однієї групи в іншу
|
3
|
||
69
|
Урок мовленнєвого розвитку №14. Особливості
будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення
(розповіді й опису)
|
1
|
||
70 - 71
|
Ступені
порівняння якісних прикметників, творення їх
|
2
|
||
72-73
|
Відмінювання
прикметників
|
2
|
||
74
|
Урок
мовленнєвого розвитку №15. Докладний
усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
природи
|
1
|
||
75
|
Прикметники твердої і
м’якої груп
|
1
|
||
76
|
Контрольна робота № 5. Прикметник
|
1
|
КР №5
|
|
77
|
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники
|
1
|
||
78
|
Написання
прикметників із суфіксами:
-еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-,
-ськ-,
-цьк-, -зьк-
|
1
|
||
79-80
|
Урок
мовленнєвого розвитку №16-17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту,
що містить опис природи
|
2
|
Контролн. переказ
|
|
81
|
Урок
мовленнєвого розвитку №18. Аналіз письмового переказу
|
1
|
||
82
|
Букви
е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-),
-ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-,
-ичн-
|
1
|
||
83-84
|
Написання не з прикметниками
|
2
|
||
85
|
Урок
мовленнєвого розвитку №19. Письмовий твір-опис природи в
художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А.
Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін.
|
1
|
||
86
|
Урок
мовленнєвого розвитку №20. Аналіз письмового твору
|
1
|
||
87
|
Написання -н-
і -нн-
у прикметниках
|
1
|
||
88-89
|
Написання
складних прикметників разом і через дефіс
|
2
|
||
90
|
Написання прізвищ
прикметникової форми
|
1
|
||
91
|
Контрольна робота № 6. Прикметник
|
1
|
КР №6
|
|
Числівник
|
||||
92
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль
|
1
|
||
93
|
Числівники кількісні й порядкові
|
1
|
||
94
|
Контрольний
текстовий диктант
|
1
|
Диктант
|
|
95
|
Узгодження
числівників з іменниками
|
1
|
||
96
|
Числівники прості, складні
і складені
|
1
|
||
97-99
|
Відмінювання
числівників
|
3
|
||
100
|
Буква
ь на кінці числівників і перед
закінченням у непрямих відмінках. Роздільне написання складених числівників
|
1
|
||
101
|
Написання разом порядкових
числівників з – тисячний
|
1
|
||
102103
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу
|
2
|
||
104
|
Контрольна робота № 7. Числівник
|
1
|
КР №7
|
|
Займенник
|
||||
105
|
Займенник: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
1
|
||
106
|
Розряди займенників за
значенням
|
1
|
||
107
|
Урок мовленнєвого розвитку №21. Контрольний
письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі
( «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини»,
«Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників,
що належать до різних розрядів
|
1
|
Контр. твір
|
|
108
|
Урок
мовленнєвого розвитку №22. Аналіз
письмового твору
|
1
|
||
109
|
Особові займенники, їх
відмінювання. Приставний н у формах особових займенниках
|
1
|
||
110
|
Зворотний займенник себе, його відмінювання.
Присвійні займенники, їх
відмінювання
|
1
|
||
111 112
|
Вказівні й означальні
займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників
|
2
|
||
113
|
Урок мовленнєвого розвитку №23. Есе
світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної
землі», «У чому полягає життєвий успіх»)
|
1
|
||
114
|
Питальні й відносні
займенники, їх відмінювання
|
1
|
||
115 116
|
Заперечні й неозначені
займенники, їх правопис і відмінювання
|
2
|
||
117
|
Написання
займенників із прийменниками окремо
|
1
|
||
118
|
Контрольна
робота № 8. Займенник
|
1
|
КР №8
|
|
Повторення в кінці року
|
||||
119
|
Лексикологія
. Фразеологія
|
1
|
||
120121
|
Словотвір та орфографія
|
1
|
||
122
|
Морфологія й орфографія
|
2
|
Усний твір
Чит. вголос
|
Немає коментарів:
Дописати коментар