субота, 7 березня 2020 р.


Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників із однієї групи в іншу.
Мета: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови, його значення; пояснити особливості поділу прикметників на групи за значенням; удосконалювати навички використання різних груп прикметників; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.
Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ
І. Організація навчальної діяльності.
1. Оголошення теми і мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ви познайомитесь із групами прикметників за значенням: якісними, відносними та присвійними. І допоможе нам у цьому комп’ютерна програма Квазар – мікро.

(Запис у зошитах теми).
2. Актуалізація опорних знань.
- Також для кращого засвоєння нового матеріалу нам потрібно повторити деякі поняття: лексичне значення слова, пряме значення слова, переносне значення слова.
ІІ. Робота з комп’ютерною програмою «Українська мова».
Учні відкривають вищезазначену програму на темі «Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні». Завдання. Опираючись на теорію, приклади, уяснити для себе, на які групи за значенням діляться прикметники. На моніторі залишають таблицю поділу прикметників на групи.
ІІІ. Вивчення нової теми.
-          На які групи за значенням поділяються прикметники?
-          Які вам найбільше зрозумілі?
-          Чому?
-          Наведіть приклади.
ІV. Складання опорного конспекту. Колективна робота. Записують у зошити.
ЯКІСНІ
-          веселий, дуже веселий, найвеселіший
-          веселий – сумний
-          веселий – весело
ВІДНОСНІ
-          лісова квітка – квітка з лісу
ПРИСВІЙНІ
Чий? Чия? Чиє? Чиї?
Творяться лише від назв істот: батькові слова, материн погляд.
V. Вибірково – пошукова робота.
- З тексту виписати у три колонки словосполучення.
Мама
Ти стежив за матір'ю, як вона ступає на підлозі, як осмі­хається, як тримає вже сиву голову. Але найчасті­ше, мабуть, твій зір ловив її проворні руки. Навіть тоді, коли не мала ніякого діла, материні руки не залишаються в абсо­лютному спокої, вони легенько ворушились, як ворушаться під водою стебла водяних лілій від ледь чутної течії.
...І завжди пахли чимось... чи свіжовипраною й щойно випрасуваною білизною, або пшеничним борошном і гарячим хлібом, а то кропом і петрушкою, і терпким гудинням огір­ків, або яблуками, грушами і медом у Спасівку, а то просто вітряним осіннім полем, або шпарким морозцем і снігом, або першими весняними бруньками.
А ще її очі... Вони, постійно освітлені зсередини м'яким живим сяйвом, були наче видимим, предметним виражен­ням її душі.
(За Є. Гуцалом.)
VІ. Групова робота. Робота з підручником, виконання вправи 238.
І – виписує словосполучення з якісними прикметниками + з виділеними словами складають речення.
ІІ – учні цієї групи виписують словосполучення з відносними прикметниками.
ІІІ - учні цієї групи виписують словосполучення з присвійними прикметниками.
-          Лідери зачитують результати, всі обговорюють.
VІІ. Зарядка для очей.
VІІІ. Гра – дослідження «Перехід прикметників з однієї групи в іншу.
Учням у довільному порядку роздаються аркуші з словосполученнями. На дошці всі разом складають таблицю «Взаємоперехід прикметників».
ІХ. Виконання тестових завдань на комп’ютері.
Х. Підсумок уроку.
Метод незакінчених речень.
-          Сьогодні на уроці я дізнався…
-          Ми навчились…
-          Мені сподобалось…
ХІ. Оцінювання учнів та коментування балів.
ХІІ. Домашнє завдання. П.24 вивчити, виконати вправу 244, с. 143;
Виписати словосполучення з різними групами прикметників для розподільного диктанту.

Немає коментарів:

Дописати коментар